چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
ف

فرماندار ویژه کاشان گفت:کتاب دیجیتال هنوز نتوانسته حس خوب مطالعه کتاب فیزیکی را به انسان بدهد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه درکاشان ؛ علی اکبر مرتضایی در ویژه برنامه جشن کتاب با اشاره به جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در راستای توسعه و ارتقای فرهنگ جامعه، گفت: آنچه که می‌تواند به انسان امنیت دهد،برای انسان آرامش به ارمغان آورد،بهترین سرگرمی برای انسان باشد ودر عین حال آنچه که باعث افزایش سطح آگاهی، دانش، بینش و خردورزی انسان و توسعه شهر و امنیت عمومی می‌شود، همه در موجودیتی به نام کتاب جمع شده است.
وی در ادامه بیان داشت: آنچه که امروز به نام کتاب دیجیتال مطرح است هنوز نتوانسته حس خوب مطالعه کتاب فیزیکی را بگیرد و آن لذت، احساس آرامش و مرور خاطراتی که از به دست گرفتن کتاب برای انسان به وجود می آید را همانند کتاب در انسان پدید آورد.
فرماندار ویژه کاشان اظهار داشت: انسان با توجه به عمر کوتاه و مشغله‌های بی پایانش هیچگاه نباید از کتاب و کتابخوانی غافل شود بلکه باید همیشه از مولفان، ناشران و دست اندرکاران حوزه کتاب بخواهد بهترین کتاب ها را در زمینه های مختلف به ویژه در راستای علاقه و استعدادش معرفی کنند.
رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان در باب اهمیت مطالعه تصریح کرد: گاهی انسان بعد از سالیان سال به کتابی برخورد می کند که مسیر زندگی اش را تغییر می دهد، بنابراین انسان هیچ گاه نباید از مطالعه کتاب غافل شود و یا به زمان های آینده موکول کند.
وی افزود: انسان در یک زمینه و رشته، باید معلومات کافی را داشته باشد و در زمینه های متنوع دیگر مطالعه عمومی نموده و علم بیاموزد باید بتواند در آن یک زمینه خاص صاحب نظر شود.
فرماندار کاشان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران حوزه کتاب و کتابخوانی، از متولیان امر کتاب درخواست کرد کتاب هایی که برای کل افراد جامعه در هر سطح و فهم بسیار مفید و در عین حال جذاب هستند و معمولا در دنیا به زبان های مختلف ترجمه شده اند، را برای مطالعه مردم معرفی کنند و همچنین در حوزه دین و ارزش های اعتقادی با زبان کودکان مجموعه متنوعی را تهیه و در اختیار این قشر قرار دهند.
گفتنی است ویژه برنامه جشن کتاب به منظور تقدیر از کتابداران شهرستان و با حضور حضرت آیت اله سلیمانی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه و علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه کاشان و همچنین تنی چند از مدیران فرهنگی و مسئولان شهرستان در فرهنگسرای فیض برگزار شد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha